USSSHHH!

http://www.aftonbladet.se/wendela/barn/article3901052.ab (av nagon dum anleding gick det inte att gora en lank)

Va inne pa Aftonbladet och skrolla runt lite, hitta en artikel om skonhets tavlingar for barn vilket jag tycker ar vidrigt! Nar ja kom till USA sa var en av mina forsta kurser "College Writing 110." Vi fick en viss tid pa oss att valja ett amne for en argumneterande uppsatts... for och nack delar och varfor man tycker som man gor! Jag valde just det har amnet, skonhets tavlingar for barn och varfor jag tycker det ar fel! 

Jag alskar att kla upp mig, ta hand om mig sjalv och se sa bra ut som jag kan, jag gor det har for mig sjalv for att jag tycker om d och mar bra av d! Jag tycker om mig sjalv... jag tycker jg ar bra! Men om du fragar mig om skonhet rent allmant sa tycker jag att det ar overskattat! Jag blir jatte glad nar jag far en komplimang, men jag forstar inte varfor alla suktar efter vissa ideal och mar daligt over sig sjalva! Grejjen ar den att det finns saaaaa MYCKE vackra manniskor, att vara vacker ar faktist inte sarskilt unikt och jag menar verkligen allvar! Jag vet jatte mycke manniskor som ar sota, fina, vackra, heta eller vad man an vill kalla d! Jag tycker det at svart att vara ful!!!! Det finns inga fula kvinnor, bara lata kvinnor, vi ar alla skonheter! Nar jag sager sannt har sa tror folk att jag forsoker tacka over ett daligt sjalvfortroende, men sa e d verkligen inte! Jag tycker jag ser bra ut, men ja tycker det finns jatte manga som ser battre ut an mig men det finns aven manga som inte ser lika bra ut som mig! Kalla mig sjalv upptagen men jag ar bara arlig! Det finns alltid nagon som ar bade battre och samre an dig... ALLTID!

Det tog lang tid for mig att tycka om mig sjalv, sa ar det for manga tjejer idag! Och jag tycker det ar fel att satta sin unge i en tavling dar man lar dom att dom ar bast om dom e sotast och har finast klanning! Hela grejjer bygger en sa otroligt dalig grund att det verkligen ar upprorande! Nar jag far barn ska mitt barn fa veta att hon/han ar vacker, och det ar aven alla kompisarna som dom leker med pa garden! 

P.S Jag fick A+ pa min uppsatts! 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0